Korporacyjna Rebelia - Słuchanie to wrota

W jednej z firm w której pracowałem, standardem były coroczne rozmowy podsumowujące. Z założenia celem tych rozmów, było przekazanie, co o pracy współpracowników, myśli ich przełożony, a także sprawdzenie realizacji założonych celi jakościowych i ilościowych. 
Ważnym efektem tej rozmowy było ustalenie wysokości premii rocznej oraz podwyżki wynagrodzenia. Był to również czas na posłuchanie pracownika, oraz zastanowienia się, jak dalej będzie przebiegać jego ścieżka kariery. 
W trakcie tych rozmów miałem okazję posłuchać, z jakimi problemami spotyka się manager, co ceni, co i jak rozumie, gdzie jest trudność lub brak akceptacji.
Był to wyjątkowy czas zarezerwowany dla 2 osób. 

W kontekście kilku lat i kilkunastoosobowej załogi managerów – sam przeprowadziłem takich rozmów kilkaset. Każda z nich była dla mnie bardzo bogata, wartościowa i rozwojowa, niektóre były lekcją pokory, a inne były niezwykle odkrywcze, inspirujące, uczące czy też motywujące.

Sam również byłem poddawany takim rozmową. Do każdej z tych rozmów, bardzo się przygotowywałem. Pokładałem w nich duże nadzieje i wielkie oczekiwania. Ich przebieg i rezultaty bywały różne. Niektóre były głębsze inne powierzchowne, czy przeprowadzane w sposób bezprzewodowy – gdzie moi przełożeni rozłączali i włączali łączność ze mną co kilka minut. 
Lecz po za merytoryczną stroną i moim rozwojem w firmie, dzięki tym podsumowaniom zauważyłem i zacząłem coraz bardziej świadomie, rozwijać jedną
z najważniejszych kompetencji menadżera- lidera, a dzisiaj coacha i mentora – słuchanie na innym poziomie.

Słuchanie i nasłuchiwanie pozwala mi, zauważyć u klienta kontekst, otoczenie, jego oczekiwania, wizję, czy wartości, ale również zniecierpliwienie, lęk, opór czy wycofanie się. Rozciągłość słuchania pozwala zbudować bezpieczną, poufną relację gdzie nie ma ograniczeń, jest miejsce na eksperymentowanie, fantazjowanie czy marzycielstwo. Każdy z błędów popełnionych jest okazją i lekcją. 
Jest miejsce na wyrażenie swojego gniewu, frustracji, pretensji czy poczucia niesprawiedliwości. To również miejsce na podzielenie się swoimi radościami, sukcesami czy marzeniami. Głębokie słuchanie pozwala też zobaczyć drugiego człowieka, eksplorować emocje, ale też usłyszeć to co nie zostało powiedziane, rozpoznawać inne sygnały. Pozwala poprowadzić w stronę zmiany przekonań, odkryć blokady czy zrozumieć siebie.

Zapraszam na sesje coachingowe na których, ZOSTANIESZ WNIKLIWIE WYSŁUCHANY. Stworzymy bezpieczną relację, zdiagnozujemy sytuację, ustalimy Twoje zamierzenia, potrzeby, korzyści, zbudujemy plan działania i ustalimy jak go wdrożyć.
Będę wspierał, słuchał, budził świadomość, inspirował i dbał o bezpieczeństwo.
 
#KorporacyjnyRebeliant
×

Dzień dobry,
Proszę o kontakt w wiadomości WhatsApp, lub mailem na tomasz.rudnicki@coachmentor.pl

× Kontakt WhatsApp lub e-mail