Mentoring dla Kadry Zarządzającej, Zarządów i Przedsiębiorców
Jak mogę Tobie pomóc ?
Mentoring, Doradztwo Strategiczne, Konsulting Biznesowy, Warsztaty i Szkolenia
Czym jest Mentoring?
Coaching i Mentoring to skuteczne i rozwojowe metody wsparcia oraz kompetencje przyszłości.
Według Europejskiego Centrum Mentoringu i Coachingu (ECMC) – MENTORING to dobrowolna, niezależna od hierarchii służbowej, pomoc udzielana przez jednego człowieka drugiemu (zwanego MENTEE, dzięki czemu może on poczynić znaczny postęp w wiedzy, pracy zawodowej lub sposobie myślenia” [Clutterbuck 2002, s. 13].
W związku z tym MENTORING polega na „sprawowaniu opieki nad pracownikiem na różnych etapach kariery przez wyznaczoną do tego celu osobę” [Aniszewska (red.) 2007, s. 75], zwaną MENTOREM. MENTOR to ktoś, „kto pomaga komuś innemu nauczyć się rzeczy, których sam nauczyłby się gorzej, wolniej albo nie nauczyłby się w ogóle” [Luecke 2006, s. 120; Bell 2000, s. 133].
Zadaniem MENTORINGU jest stworzenie partnerskiej relacji między mistrzem i uczniem, opartej na procesach stymulowania, inspirowania i przywództwa,
mającej na celu odkrywanie i rozwijanie potencjału ucznia.
Jednak MENTORING, w przeciwieństwie np. do COACHINGU, skupia się na doradztwie, ewaluacji oraz pomocy w tworzeniu sukcesu podopiecznego [Syper 2008, s. 784].
MENTORING polega więc na udzielaniu rad, informacji lub wskazówek przez osobę, która ma doświadczenie, umiejętności lub praktyczną wiedzę, przydatne do osobistego i zawodowego rozwoju innego człowieka [Luecke 2006, s. 120].
Podstawowa różnica pomiędzy COACHEM a MENTOREM, polega na tym, że MENTOR był już tam, gdzie KLIENT/MENTEE podążą oraz to, że MENTOR jest ekspertem w dziedzinie, w jakiej pracuje z KLIENTEM/MENTEE.
Różnice pomiędzy Mentoringiem a Coachingiem – opisałem tutaj Coaching czy Mentoring?
Rodzaje współpracy mentoringowej
Zakres współpracy mentoringowej
Pracując korzystam z nowoczesnych metod dobierając je każdorazowo do indywidualnej sytuacji, potrzeb czy kontekstu, a także dzielę się własną praktyką i wiedzą wynikającą z 30 letniego doświadczenia zawodowego z obszarów: Retail, FMCG, dystrybucja, sprzedaż, handel międzynarodowy, negocjacje, zakupy, eksport, marketing, HR, logistyka, audyt, kontroling, finanse, edukacja.
Holistyczny rozwój kompetencji przywódczych i liderskich
Komunikacja interpersonalna, wyzwania i konflikty w zespole
Coachingowy Styl Przywództwa, programy mentoringowe
Diagnoza działalności, identyfikacja potencjałów, minimalizacja ryzyka
Kreatywne strategie, wizje i scenariusze rozwojowe
Handlowe i biznesowe modele Przedsiębiorstw
Rozwój i ekspansja działalności
Zarządzanie zmianą w organizacji
Skuteczna komunikacja
Jesteś zainteresowana/any współpracą? Zarezerwuj niezobowiązującą konsultację; rozmowa telefoniczna lub on-line; 45'.
Moja misja w Mentoringu biznesowym
Moją misją i wartością, jest wsparcie ludzi w stworzeniu – nowoczesnych na miarę aktualnych czasów – miejsc pracy, w których odnajdą się różnorodne, wielopokoleniowe i wielokulturowe zespoły pracowników.
Miejsc pracy gdzie błędy są nauką i podstawą do wyciągnięcia prawidłowych wniosków. Gdzie ludzie nie tylko planują i budżetują, ale działają, eksperymentują i modelują działania na podstawie doświadczeń i elastycznie oraz kreatywnie – dostosowują decyzje, do otaczającej nas rzeczywistości.
Miejsc pracy gdzie są podejmowane strategiczne decyzje, bez nadmiernie rozbudowanych, ograniczających procedur, nawyków i rutyny.
Środowisk pracy z pracownikami skutecznymi, odpowiedzialnymi, zaangażowanymi i zmotywowanymi, będących ambasadorami produktów i usług, które wykonują. Pracowników z wizją, głębokim sensem wykonywanej pracy, z poczuciem własnej wartości.
Przykładowy proces współpracy w Mentoringu
Konsultacja - zanim zaczniemy
Wstępna konsultacja, na której chciałbym poznać sytuację, wstępne cele, założenia i oczekiwania. Na jej podstawie, przedstawię wstępny model współpracy.
Audyt i diagnoza - jak jest, a jak być może
Zrewidujemy, aktualną sytuację, Określimy zasoby, mocne strony oraz zdefiniujemy obszary do pracy. W tym celu, zaproponuję sprawdzone metody diagnostyczne.
Cele biznesowe - kierunki, efekty
Ustalimy plan pracy, metodologię oraz timing. Zwaloryzujemy założenia. Ustalimy jakie mają być efekty i końcowe korzyści.
Kreacja - nowy model
Ukształtujemy i wymodelujemy jak osiągniemy finalne efekty. Będę inspirował, prowokował, doradzał, kwestionował ... przesuwał granice czy zmieniał perspektywę.
Wdrożenie - plan działania
Przygotujemy i potwierdzimy etapy procesu. Sprecyzujemy zasoby, zaczniemy wdrażać rozwiązania, korygując na bieżąco działania.
Zamknięcie - wnioski i analizy
Podsumujemy projekt i proces wdrażania, porównamy z pierwotnymi założeniami. Ustalimy dalsze możliwe etapy rozwojowe.