Coachingowy Styl PRZYWÓDZTWA
DLA KOGO TEN WARSZTAT
Praktyczny i wielopoziomowy program rozwojowy COACHINGOWY STYL PRZYWÓDZTWA, przygotowany jest z myślą
o Kadrze Zarządzającej i Przedsiębiorcach,
którzy chcą zdobyć kluczowe umiejętności zawodu Coacha, rozwinąć
skuteczne Zarządzanie i efektywne Przywództwo,
oraz poznać, doświadczyć i zastosować –
w bezpiecznych warunkach
– jakie możliwości otwiera
Coachingowy Styl PRZYWÓDZTWA.
Uczestnicząc w Programie COACHINGOWY STYL PRZYWÓDZTWA :
Poznasz różne modele przywództwa oraz zdiagnozujesz swój styl zarządzania,
na podstawie testu psychometrycznego ILM72,
a sesja z omówieniem wyników, będzie Twoim drogowskazem do dalszego rozwoju
Doświadczysz i zdobędziesz
kluczowe umiejętności COACHA, dzięki którym będziesz mógł/mogła prowadzić samodzielnie sesje i procesy coachingowe,
w oparciu o standardy i etykę
ICF – Interantional Coach Federation
Zdobędziesz wiedzę, kompetencje
oraz umiejętności, aby świadomie stosować COACHINGOWY Styl PRZYWÓDZTWA
Uzyskasz praktykę w stosowaniu sprawdzonych narzędzi, technik i metod do zastosowania
w Twojej organizacji.
Wzbogacisz swoją wiedzę z zakresu KOMPETENCJI „MIĘKKICH” oraz kompetencji „twardych” z obszarów: sprzedaż, zakupy i negocjacje
Przepracujesz swoje cele – osobiste oraz zawodowe – podczas sesji indywidualnych 1:1
Otrzymasz zestaw „best practice„, pracując na wybranych, praktycznych „case study„
… a także mnóstwo inspiracji, psychoedukacji oraz przydatnej wiedzy interdyscyplinarnej.
Program – COACHINGOWY STYL PRZYWÓDZTWA to:
praktyczny warsztat w formie on-line
(w czasie rzeczywistym),
92 godziny warsztatów, na przestrzeni
3 miesięcy; od kwietnia do czerwca
8 modułów weekendowych: piątek 18:00 – 21:00, sobota 10:00 – 14:00, niedziela 10:00 – 14:00
indywidualny proces coachingowy dla każdego uczestnika, w trakcie programu lub po jego zakończeniu
praca w parach coachingowych, w grupie, na tle grupy oraz ćwiczenia do pracy samodzielnej
psychoedukacja oraz praktyczna wiedza biznesowa
zestaw sprawdzonych narzędzi do pracy podczas sesji i procesów coachingowych
interdyscyplinarne i praktyczne materiały edukacyjne
spotkania w bezpiecznych warunkach i pełnej poufności
kameralna grupa
otwarta, formuła uczestnictwa
certyfikat Meritum Consulting – potwierdzający Twoje umiejętności COACHA, po zdanym egzaminie praktycznym
Myślisz o warsztacie zamkniętym, dla Twojego zespołu Managerów? Zapraszam do kontaktu email, 507 148 409; lub zarezerwuj niezobowiązującą konsultację online kalendarz rezerwacji .
Coachingowy styl:
to wspierający styl przywództwa – wyższego stopnia, oparty na partnerskiej relacji
jest fundamentem coachingowej kultury
w organizacji – sprzyjającej innowacyjności, dzieleniu się wiedzą, współuczestniczeniu, współodpowiedzialności i współdziałaniu – określany jako COACHINGOWY MODEL ZARZĄDZANIA
to długoterminowa inwestycja w rozwój pracowników, budująca zaangażowanie i aktywny udział, w budowaniu przedsiębiorstwa
przekłada się na realny wzrost produktywności pracowników
niesie istotny wpływ na „przyciąganie”
i „zatrzymywanie” utalentowanych managerów
w organizacji
to zwiększona motywacja i zmniejszona rotacja
a także, efektywne i łatwiejsze wprowadzanie zmian w organizacji
oraz doskonały benefit dla Kadry Zarządzającej, a w połączeniu z MENTORINGIEM – efektywnie przygotowuje osoby z potencjałem – do awansu
DLA KOGO NIE JEST TEN PROGRAM i czym NIE JEST PROFESJONALNY COACHING:
dla początkujących Managerów i Liderów, którzy nie posiadają jeszcze doświadczenia
w Zarządzaniu Kapitałem Ludzkim
dla Kadry Zarządzającej, która prowadzi niedojrzałe zespoły, którym brakuje wypracowanych umiejętności w samodzielnym rozwiązywaniu problemów
dla Kadry Zarządzającej, która wierzy
w przekonanie, że tylko dyrektywny, scentralizowany i tradycyjny sposób zarządzania, jest skuteczną metodą – w każdej sytuacji i na każdym etapie rozwoju organizacji
Coaching to nie jest ostatnia „deska ratunku” czy program naprawczy dla pracowników
Coaching nie polega na „skołczowaniu” pracowników, podczas jednostronnej i niesymetrycznej oceny rocznej
Coaching nie jest mową motywacyjną czy wystąpieniem w stylu „możesz wszystko”,
„po prostu zrób to”,
„nie ma rzeczy niemożliwych”
Coaching nie jest doradztwem, szkoleniem, terapią czy sposobem na wszystko, w każdej sytuacji i na każdym etapie rozwoju człowieka
i organizacji
⁞
„Przywództwo oraz wpływ na innych zdobywa się w miarę upływu czasu,
co wynika z samorozwoju oraz wspierania pracowników w pracy nad ich wartościami.”
~ John C. Maxwell
PROGRAM i HARMONOGRAM WARSZTATU
Moduł I;
Od ZARZĄDZANIA do PRZYWÓDZTWA.
Style Przywództwa.
Badanie oraz diagnoza Stylu Zarządzania, na podstawie narzędzia psychometrycznego „ILM 72„, diagnozującego na skalach globalnych oraz szczegółowych:
- Jaka jest koncentracja na REZULTACIE?
- Co jest główną drogą do MOTYWACJI?
- Jaka jest ELASTYCZNOŚĆ i forma WSPÓŁPRACY?
- Zakres kontroli i umiejętności DELEGOWANIA
- Preferowane podejście do DOCENIANIA
- oraz jak ważna jest STRUKTURA ORGANIZACYJNA
Każdy z uczestników otrzyma diagnozę swojego Stylu Zarządzania, identyfikację mocnych i słabych stron, a także indywidualną sesję rozwojową, na podstawie otrzymanych wyników;
Czym jest profesjonalny Coaching, na tle innych zawodów i form wsparcia rozwoju pracowników.
Obszary wdrożeń coachingu w organizacji. Manager, Coach, Coachingowy Styl PRZYWÓDZTWA.
Zobowiązania etyki zawodowej oraz postawa coachingowa.
„Coach rozumie i stosuje w sposób spójny zasady etyki zawodu coacha oraz standardy coachingu. Coach przyjmuje i rozwija w sobie otwartość, ciekawość, elastyczność oraz podejście skoncentrowane na kliencie” – Kluczowe Kompetencje ICF
Moduł II; Model Coachingu WIELOPOZIOMOWEGO.
Coaching systemowy i organizacyjny. Holistyczne podejście do pracy
z drugim człowiekiem/współpracownikiem. Coach wewnętrzny i Coach zewnętrzny.
Zindywidualizowane podejście
w zarządzaniu.
Unikalne talenty i predyspozycje.
Życie osobiste i życie zawodowe – czy to, to samo życie?
Autentyczność w relacji coachingowej.
Pułapki poufności w relacjach trójstronnych.
Etyka, moralność i konflikt interesów.
„Coach jest dla klienta partnerem w tworzeniu bezpiecznego, wspierającego środowiska, które pozwala
klientowi w pełni się otworzyć.
Dba o to, żeby ich relacja opierała się na wzajemnym szacunku i zaufaniu.” – Kluczowe Kompetencje ICF
Moduł III; Kontrakt i symetryczna RELACJA.
Cele, a efekty i systemowe korzyści. Cel podmiotowy oraz uwzględniający wszystkich interesariuszy, a także całą organizację.
Planowanie i prowadzenie projektów.
Metody i mierniki weryfikacji celu i rezultatów. Struktura sesji/spotkania coachingowego – na podstawie praktycznych modeli GROW, STEPPPA, SCORE i innych.
Integracja coachingu w Zarządzaniu Kapitałem Ludzkim, z innymi formami rozwoju ludzi i organizacji, takimi jak, szkolenie, mentoring, konsulting czy doradztwo.
Adekwatność i nieadekwatność coachingu w kontekście pożądanych efektów.
„Coach partneruje klientowi i pozostałym stronom coachingu w stworzeniu przejrzystego kontraktu dotyczącego relacji, procesu, planów oraz celów coachingu. Coach zawiera kontrakt zarówno na cały proces coachingowy, jak i na każdą sesję” – Kluczowe Kompetencje ICF
Moduł IV; SAMOŚWIADOMOŚĆ w relacji ze sobą.
Rodzaje obecności w relacji coachingowej.
Odwaga i empatyczne zorientowanie.
Zarządzanie zmianą – proces i etapy. Rodzaje motywacji.
Elastyczność, otwartość i gotowość jako akcelerator innowacyjności.
Jak pobudzić KREATYWNOŚĆ.
„Coach jest w pełni świadomy i obecny przy kliencie, przyjmuje styl otwarty, elastyczny, pewny
i ugruntowany.” – Kluczowe Kompetencje ICF
Moduł V; KOMUNIKACJA interpersonalna.
Jaki jest mój styl komunikacji – test oraz omówienie wyników.
Wybrane prawa asertywne.
Komunikacja bez przemocy, z poziomu pola psychologicznego nadawcy i odbiorcy.
Słuchanie na trzech poziomach oraz według agendy nadawcy.
Obrona przed manipulacją.
Reguły wywierania wpływu.
„Coach skupia się na tym, co klient mówi i czego nie mówi, aby w pełni zrozumieć, co klient przekazuje w kontekście siebie, jako systemu oraz wspiera go w wyrażaniu siebie.” – Kluczowe Kompetencje ICF
Moduł VI; Moc PYTAŃ.
Czy Coaching uczy, czy raczej – pomaga się uczyć?.
Pytania, które generują odkrycia, poszerzają świadomość i odpowiedzialność.
Podążanie pytaniami.
Pogłębianie i pytania graniczne.
Umiejętne eksplorowanie ciszą.
Wsparcie w rozwiązywaniu dylematów.
Skuteczne i odpowiedzialne DELEGOWANIE.
Krytyczne myślenie – jedna z kluczowych kompetencji, we współczesnym świecie.
„Coach ułatwia klientowi dokonywanie odkryć oraz wspiera proces uczenia się, korzystając z narzędzi
i technik takich jak mocne pytania, cisza, metafora i analogia.” – Kluczowe Kompetencje ICF
Moduł VII; NEUROPRZYWÓDZTWO.
Interdyscylpinarny Coaching. Podstawy Neurobiologii Społecznej.
Inteligencja emocjonalna oraz sprawność emocjonalna Lidera.
Jak budować Autorytet.
Relacje w zespole – symetryczne partnerstwo. Rozwiązywanie konfliktów w zespole.
„Coach partneruje klientowi w przełożeniu tego, czego klient dowiedział się i co odkrył na działania; wspiera autonomię klienta w procesie coachingowym.” – Kluczowe Kompetencje ICF
Moduł VIII; Sesje egzaminacyjne.
Praktyczne sesje egzaminacyjne
dla Uczestników, potwierdzające poziom kompetencji coachingowych wraz z indywidualnym raportem rozwojowym.
Zdany egzamin, upoważnia do otrzymania CERTYFIKATU – Meritum Consulting – który potwierdza praktyczne umiejętności prowadzenia sesji coachingowych
oraz ich zastosowania, w zarządzaniu KAPITAŁEM LUDZKIM – w metodzie Coachingowego Stylu Przywództwa.
Coachingowy Model Zarządzania oraz integracja z Kulturą Organizacyjną.
Rola, wyzwania i kompetencje HR – departamentu.
lipiec – sierpień 2024 – Indywidulne procesy rozwojowe uczestników
Proces coachingu indywidualnego
dla każdego z Uczestników – 1:1 –
z prowadzącym
* Pełna wersja „Kluczowych Kompetencji Coachingowych” wg ICF znajduje się tutaj
Od autora i prowadzącego…
Coaching jest wymagającym i niełatwym procesem rozwojowym, ponieważ spotykamy się
w nim z samym/-ą sobą.Uruchamia on proces trwałej zmiany, który opiera się na najsilniejszej motywacji – motywacji wewnętrznej.
Program i zakres warsztatów jest owocem 30 letniej pracy
i doświadczeń zawodowych,
na stanowiskach od Managera przez Dyrektorów i Zarządy
do prowadzenia własnej działalności,a także, kilkuletniej pracy
z Klientami w procesach executive, business, leadership, strategic, corporate i on-job coachinguoraz w oparciu o wiedzę, potwierdzoną naukowo, zdobytą od moich mentorów, nauczycieli i superwizorów, podczas kształcenia, na uczelniach w szkołach
i instytutach.Profesjonalnego Coachingu i Mentoringu uczyłem się
w Szkole Coachów MERITUM,
w Instytucie Mukoid Komunikacja dla Rozwoju,
w Bennewicz Instytut Kognitywistyki,
w Szkole Coachingu Edukacyjnego.Program przygotowany jest
w oparciu o najwyższe standardy oraz Kodeks Etyczny – ICF – International Coaching Federation., który jest ogólnoświatową organizacją zrzeszającą profesjonalnych Coachów.Tomasz Rudnicki
Executive i Business Coach oraz Mentor, Doradca Strategiczny, Interim Manager, Trener w Biznesie, Counsellor
i Terapeuta w nurcie Psychologii Doświadczeń Subiektywnych
Kilka słów o mojej pracy, słowami moich Klientów i Współpracowników…
„Miałam przyjemność i zaszczyt pracować z Tomaszem przy projekcie w Tadżykistanie. Tomasz posiada ogromną wiedzę (którą chętnie się dzieli) z zakresu zakupów, logistyki ,marketingu, HR.
Do każdego wyzwania czy problemu podchodzi w sposób innowacyjny, na każdy temat spogląda z wielu różnych perspektyw, dzięki czemu wielokrotnie niemożliwe staje się możliwe,
Tomasz jest liderem i mentorem , który wie jak dodać nowej energii do zespołu i zainspirować do osiągania wspólnych celów
Zawsze zaangażowany, racjonalny, konsekwentny, otwarty na innych”
~ Anna – Category Manager, Buyer
„Tomasz is a great professional ! He mentored our Commercial Department of Makro chain of supermarkets for several years ! Always available to train and advise, he is also capable of mentoring different departments of corporate structures. I strongly advise working with Tomasz!” ~ Pascale – Managing Director
„Pamiętam moją myśl po pierwszym spotkaniu z Tomaszem: TO JEST TO! Od samego początku miałem poczucie, że Ten człowiek wie co robi i robi to bardzo dobrze. Praca z coachem była dla mnie czymś o czym długo myślałem i cieszę się, że to właśnie Tomasz był osobą, którą spotkałem na swojej drodze.
Jego sposób bycia, dbałości o klienta, niesamowita wiedza zbudowały olbrzymie zaufanie do tego co robi, brałem z tego garściami. Dodatkowo trzeba zwrócić uwagę na ciekawe narzędzia jakie ma w swojej praktyce, one rzeczywiście działają. Atmosfera panująca na spotkaniach pozwalała mi na bardzo dużą swobodę działania. Trzy słowa, które określają tego coacha to: PROFESJONALIZM, WIEDZA I CHARYZMA.”
~ Rafał – Właściciel firmy edukacyjnej
JESTEŚ ZAINTERESOWANY/-A UDZIAŁEM
nie zwlekaj, zapraszam do rezerwacji niezobowiązującej konsultacji online;
kontakt email lub 507 148 409.
Po więcej informacji o mnie zapraszam tutaj:
"Coachingowy styl PRZYWÓDZTWA"
Autor i prowadzący warsztat – Tomasz Rudnicki
Kategoria – Interdyscyplinarny Program Rozwojowy